شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
اخبار
1403/04/31
فعالیت 17 آزمایشگاه کیفیت آب در سیستان و بلوچستان
 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حفظ سلامت آب شرب هم استانی ها تعداد 17 آزمایشگاه کیفیت آب در این سیستان و بلوچستان به طور مداوم فعالیت دارند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان علیرضا قاسمی افزود: برای آنکه آب قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی های آن با استانداردهای ملی فیزیکی و شیمیایی (1053) و همچنین میکروبی (1011) مقایسه شود تا بتوان از سلامت و بی خطری آن برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل کرد، لذا آزمایشگاه های آب و فاضلاب یکی از مهم ترین زیرساخت های کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب به شمار می روند.
 
وی ادامه داد: آزمایشگاه های آب از بخش های مختلف تشکیل شده است که شامل آزمایشگاه های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول، ریزآلاینده آلی، ریزآلاینده معدنی و پرتوزاها هستند و وظیفه مهم شناسایی و تعیین مقدار عامل های فیزیکی، شیمیایی و باکتریولوژی آب از طریق این آزمایشگاه های آب انجام می شود.
قاسمی گفت: تا پیش از سال 1371 در بدو تشکیل شرکت های آب و فاضلاب تنها دو واحد آزمایشگاه برای سیستان و بلوچستان وجود داشت اما هم اکنون در این شرکت 17 آزمایشگاه آب در بخش های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را بر عهده دارند و تعداد 20 نفر کارشناس رشته های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این تعداد آزمایشگاه مشغول خدمت رسانی به هم استانی ها هستند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: طی سال های اخیر توجه ویژه ایی به انجام آزمون ها بر اساس استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها (ایزو 17025) شده و نتایج آزمون های انجام شده در این آزمایشگاه ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار می باشد.
 
قاسمی یاد آور شد: در حال حاضر آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان در بخش های باکتریولوژی، فیزیکی، شیمیایی و بیولوژی اصول استاندارد 17025 را پیاده سازی کرده است.
 
 
 
 
 
 
 
پایان خبر:
 
یکشنبه / 31 تیر 1403 
تعداد بازدید:
87
نویسنده:
علیرضا راشکی قلعه نو
منبع:
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal